Verzekeringen

Scouting, da’s durven. Soms durft er iets mis te lopen. Gelukkig ben je als lid, als leiding en als groep van Scouts en Gidsen Vlaanderen verzekerd.

Je bent als lid van Scouts en Gidsen Vlaanderen verzekerd tijdens en op weg naar scoutsactiviteiten overal ter wereld. Dankzij de ledenpolis ben je verzekerd voor lichamelijke ongevallen en burgerlijke aansprakelijkheid. (Je kind is dus niet verzekerd tegen ziekte.)

Wat betekent dat? Je bent verzekerd wanneer je bijvoorbeeld je pols breekt tijdens een bosspel. Of wanneer je een sjorbalk tegen je gezicht krijgt en je bril breekt. Maar ook wanneer je per ongeluk een voetbal door het raam van de buren trapt.

Van zodra je je kind inschrijft en betaalt bij een lokale scouts- en gidsengroep, ben je verzekerd. Je mag twee keer komen proberen en ook dan ben je verzekerd.

Moest er helaas toch iets mislopen, dan is de leiding op de hoogte van wat ze moeten doen. Ze zullen jullie ook alle nodige verzekeringsformulieren bezorgen.

Meer info? Lees de brochure Goed verzekerd.